Information om Coronavirus og din rejse med Ruby Rejser

 

Coronavirus/Covid-19 fylder stadig meget i medierne, og udviklingen i Danmark har medført en masse nye restriktioner, der gør mange af vores gæster usikre. Der medfølger derfor en masse spørgsmål til, hvordan man skal forholde sig som rejsende, og disse spørgsmål vil vi hos Ruby Rejser forsøge at imødekomme og besvare her.

 

Utryg ved at booke en fremtidig rejse?

Hvis du køber en rejse hos Ruby Rejser er du altid i sikre hænder. Vi er medlem af Rejsegarantifonden (medlemsnummer 206), der er sat i verden for at sikre kunderne og deres penge, hvis et rejsebureau går konkurs. Derudover er du ved køb af en pakkerejse dækket af Pakkerejseloven, der sikrer, at du får dine penge retur, hvis en rejse ikke gennemføres.

Når du køber en rejse hos Ruby Rejser er du altså både dækket gennem Pakkerejseloven og Ruby Rejsers medlemskab af Rejsegarantifonden, hvilket betyder, at du er sikret på absolut bedste vis.

Vi anbefaler derfor, at du lægger rejseplaner, som du plejer. Samtidig er det vigtigt, at du sørger for at have en god rejseforsikring. Vi anbefaler en rejseforsikring og afbestillingsforsikring hos Gouda, som giver en sikker dækning- også i forbindelse med Coronavirus. De dækker generelt bedre end almindelige indboforsikringer og forsikringer gennem kreditkortselskaber. Gouda dækker blandt andet, hvis du bliver sat i karantæne før din afrejse, eller hvis du bliver sat i karantæne under selve rejsen og ikke kan rejse hjem på den planlagte dato. Derudover dækker Gouda feriekompensation, hvis du har været syg på din rejse. Læs om Goudaforsikringer i forbindelse med corona her

Hvordan forholder du dig, hvis du har købt en rejse hos os?

Hos Ruby Rejser følger vi naturligvis situationen nøje, og vi lægger os 100% op ad anbefalingerne fra Udenrigsministeriet (UM). Vi følger ligeledes UM’s rejsevejledning vedrørende de forskellige destinationer, og siden bliver løbende opdateret. Derudover følger vi vejledningerne fra Danmarks Rejsebureau Forening og Pakkerejseloven i forhold til Conoravirussen. Hvordan du skal forholde dig til din købte rejse afhænger af afrejsetidspunktet. Nedenfor kan du se, hvordan du skal forholde dig ift. din kommende rejse. 

 

  • Rejser med afrejse inden 31. maj 2020
    Hos Ruby Rejser prioriteter vi vores kunders sikkerhed meget højt, og vi følger altid Udenrigsministeriets rejsevejledning. Udenrigsministeriet har for nyligt forlænget rejsevejledningen, og fraråder alle ikke-nødvendige udrejser til og med den 31. maj 2020. Derfor annullerer vi nu alle rejser med afrejse til og med den 31. maj 2020. Har du bestilt rejse med afrejse inden den 31. maj, så kontakter vi dig. Du behøver ikke at foretage dig noget.

  • Rejser med afrejse efter 31/5-2020
    Den 29. maj ændrede Udenrigsministeriet rejsevejledningen, til at alle ikke-nødvendige rejser i hele verden frarådes til og med den 31. august, med undtagelse af enkelte lande, herunder Norge og Tyskland, som vi blandt andet udbyder rejser til.
    Den officielle udmelding fra Udenrigsministeriet er at Regeringen er i dialog med flere lande og at der på den baggrund eventuelt kan blive foretaget yderligere lempelser i rejsevejledningerne inden den 31. august.
  • For rejser med afrejse efter den 31. maj gælder følgende: Hvis der er mere end 14 dage til afrejse, vil der ikke blive taget stilling til rejsens gennemførelse før 14 dage inden afrejse. Hvis Udenrigsministeriet fraråder rejser på det tidspunkt, vil vi annullere rejsen.
    Perioden på de 14 dage er i overensstemmelse med almindelig praksis på området og fastsat i samråd med Danmarks Rejsebureau Forening. Det er samme tidslinje som flyselskaber og forsikringsselskaber arbejder ud fra.

  • Ombooking af jeres rejse

    Skulle I have interesse i at ændre dato eller destination på jeres rejse, kan vi undersøge mulighederne for jer. Det kræver at vi undersøger mulighederne hos vores partnere/leverandører, men vi skal gøre vores bedste for at hjælpe jer.

  • Afbestillingsregler
    Vi oplever også mange henvendelser fra rejsende, som ønsker at annullere eller udskyde deres rejse efter den 31. maj 2020. Her gælder vores almindelige rejsebetingelser. Dem kan du læse på https://ruby-rejser.dk/rejsebetingelser

  • Betalingsfrister
    I øjeblikket får vi mange spørgsmål omkring indbetaling af restbeløb. Trods den nuværende situation henstiller vi til, at restbeløb indbetales som normalt. Betalingsfristen er uændret og fremgår af dit rejsebevis. Manglende indbetaling af restbeløb vil anses som mislighold af aftalen. Det betyder, at vi kan annullere din bestilling, og at dit depositum vil gå tabt. Ønsker du selv at annullere din rejse, gælder vores almindelige afbestillingsregler.
    Indbetaler du derimod restbeløbet, har du overholdt din del af aftalen, hvilket giver ret til fuld refusion af rejsens pris, skulle din rejse blive annulleret på baggrund af Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Det er naturligvis vores anbefaling, at du indbetaler restbeløbet, da du gennem både Pakkerejseloven og Ruby Rejsers medlemskab af Rejsegarantifonden er sikret på bedste vis.

Hvis der kommer ændringer i din rejse, vil du blive informeret herom!

Hvordan situationen udvikler sig over den kommende tid, afhænger af en masse faktorer såsom Udenrigsministeriets anbefalinger, mulige flyforbindelser, etc. og vi anbefaler derfor, at du nøje følger Udenrigsministeriets og Sundhedsstyrelsens råd og vejledninger, der løbende opdateres. Vi håber på jeres tålmodighed og forståelse i denne ekstraordinære situation!

Du er også altid velkommen til at kontakte os, hvis du ikke finder svar på dine spørgsmål her på siden. Kontakt os på (+45) 8615 3599.