Loading...

Tryghedsgaranti på din rejse med Ruby Rejser

Hos Ruby Rejser vægter vi din tryghed meget højt. Vi tilbyder dig derfor en tryghedsgaranti, der gør, at du kan booke din næste rejse helt uden bekymringer. Hvis din pakkerejse ikke kan gennemføres som følge af Corona, er du dækket af Pakkerejseloven og vores medlemskab af Rejsegarantifonden, der sikrer, at du får alle dine penge retur.

Vi er desuden stolte af at have tilbagebetalt alle vores kunder senest 14 dage efter deres rejse blev annulleret! Du kan altså trygt bestille en rejse hos os, og vi anbefaler derfor, at du lægger rejseplaner, som du plejer!

Med Ruby Rejsers Tryghedsgaranti får du:

  • Fuld refusion af beløbet, hvis din rejse ikke kan gennemføres som følge af Corona. Dette gælder uanset Udenrigsministeriets rejsevejledninger på købstidspunktet. Pengene tilbagebetales senest 14 dage efter din rejse er blevet annulleret. 

COVID-19 og din rejse

Hos Ruby Rejser følger vi naturligvis situationen med Corona nøje, og vi lægger os 100% op ad anbefalingerne fra Udenrigsministeriet (UM) og UM’s rejsevejledning vedrørende de forskellige destinationer. Vi anbefaler desuden, at du følger Sundhedsstyrelsens råd og vejledninger, der løbende opdateres. 

Hvis du køber en rejse hos Ruby Rejser, er du altså altid i sikre hænder. Vi er medlem af Rejsegarantifonden (medlemsnummer 206), der er sat i verden for at sikre kunderne og deres penge, hvis et rejsebureau går konkurs. Læs nærmere om hvordan du er dækket af Rejsegarantifonden her. Derudover følger vi vejledningerne fra Danmarks Rejsebureau Forening og Pakkerejseloven. Du er altså sikret på absolut bedste vis. 

Nedenfor kan du se, hvordan du skal forholde dig ift. din kommende rejse med os. 

  • Hvis UM fraråder indrejse til din feriedestination, når du køber din rejse
    Du kan frit købe en rejse til et land uanset Udenrigsministeriets rejseanbefalinger i købsøjeblikket. Da rejsevejledningerne ændres løbende, kan vi ikke vide, hvordan situationen er på afrejsetidspunktet, og det er ikke usandsynligt, at et land, der frarådes indrejse i nu, kan åbne for indrejse om få uger eller måneder. Du kan derfor sagtens købe en rejse til et land, der er "orange" eller "rødt" på købstidspunktet. Hvis Udenrigsministeriet fraråder ikke-nødvendinge rejser til den pågældende rejsedestination på dit afrejsetidspunkt, får du fuld refusion af beløbet - altså OGSÅ selvom du købte rejsen på et tidspunkt, hvor det respektive land var markeret som "orange" eller "rød". Pengene tilbagebetales senest 14 dage efter din rejse skulle have været gennemført.
  • Hvis UM fraråder indrejse til din feriedestination, når afrejsen nærmer sig
    Hvis du har købt en pakkerejse til et land, som Udenrigsministeriet pludselig fraråder alle ikke-nødvendige rejser til, kan du få refunderet det fulde beløb for pakkerejsen. Det gælder uanset, om myndighederne i det gældende land har valgt at åbne landets grænser. Ligeledes er det også gældende, hvis din rejsedestination har indrejserestriktioner eller karantænekrav for danskere ved afrejsetidspunktet, som gør, at du ikke kan rejse dertil. Hos Ruby Rejser har vi sat en ære i at tilbagebetale vores kunder hurtigst muligt, hvis deres pakkerejse er blevet aflyst grundet Corona. Alle kunder har fået tilbagebetalt deres penge senest 14 dage efter rejsen er blevet annulleret. Det er også altid en mulighed at modtage et gavekort på det respektive beløb, så du kan bruge det på en ny rejse i fremtiden.
  • Hvis din pakkerejse ikke kan gennemføres
    Hvis din pakkerejse eller en stor del af den ikke kan gennemføres, har vi ret til at aflyse rejsen. Det vil fx være tilfældet, hvis Udenrigsministeriet fraråder alle ikke-nødvendige rejser til det land, rejsen går til, hvis transporten til destinationen ikke kan gennemføres, hvis aftaler med leverandører må ændres eller andet. I tilfælde af, at en rejse ikke kan gennemføres underretter vi dig herom hurtigst muligt, og du har krav på at få tilbagebetalt beløbet, du har betalt.
  • Køb en god rejseforsikring
    Hvis du køber en rejse hos Ruby Rejser, er du altid i sikre hænder. Det er dog stadig vigtigt, at du tilkøber en god forsikring. Vi anbefaler, at du køber din rejseforsikring og afbestillingsforsikring hos Gouda, som giver en sikker dækning - også i forbindelse med Corona. De dækker generelt bedre end almindelige indboforsikringer og forsikringer gennem kreditkortselskaber. Gouda dækker blandt andet, hvis du bliver sat i karantæne før din afrejse, eller hvis du bliver sat i karantæne under selve rejsen og ikke kan rejse hjem på den planlagte dato. Derudover dækker Gouda feriekompensation, hvis du har været syg på din rejse. Læs om Goudaforsikringer i forbindelse med corona her
  • Ombooking eller gavekort?
    Hvis din pakkerejse bliver aflyst pga. Udenrigsministeriets anbefalinger eller det pågældende lands indrejserestriktioner for danskere, kan du enten vælge at få pengene refunderet eller modtage et gavekort på det respektive beløb. Har du derimod interesse i at ombooke din pakkerejse til en ny dato eller destination, kan vi undersøge mulighederne for dig. Det kræver dog, at vi undersøger mulighederne hos vores partnere/leverandører, hvorfor en ombooking ikke kan garanteres. Vi gør dog altid vores bedste for at hjælpe dig.
  • Afbestillingsregler
    Hvis du ønsker at afbestille en rejse til et land, som Udenrigsministeriet ikke fraråder at rejse til, gælder vores almindelige rejsebetingelser. Dem kan du læse på https://ruby-rejser.dk/rejsebetingelser.
  • Betalingsfrister
    Trods den nuværende situation henstiller vi til, at restbeløb indbetales som normalt. Betalingsfristen er uændret og fremgår af dit rejsebevis. Manglende indbetaling af restbeløb vil anses som mislighold af aftalen. Det betyder, at vi kan annullere din bestilling, og at dit depositum vil gå tabt. Ønsker du selv at annullere din rejse, gælder vores almindelige afbestillingsregler. Indbetaler du derimod restbeløbet, har du overholdt din del af aftalen, hvilket giver ret til fuld refusion af rejsens pris, skulle din rejse blive annulleret på baggrund af Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Det er naturligvis vores anbefaling, at du indbetaler restbeløbet, da du gennem både Pakkerejseloven og Ruby Rejsers medlemskab af Rejsegarantifonden er sikret på bedste vis.

OBS! Hvis der kommer ændringer i din rejse, vil du altid blive informeret herom!

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har lavet en oversigt over dine rettigheder, hvis du har købt en pakkerejse - du kan læse nærmere om, hvad de nye rejsevejledninger betyder for dig i denne guide. 

Du er også altid velkommen til at kontakte os, hvis du ikke finder svar på dine spørgsmål her på siden. Kontakt os på (+45) 8615 3599.